תוכנית הלימודים בקורס ניהול שיווק וקידום מכירות

מתכונת הלימודים

80 שעות לימוד אקדמיות

שיטות הלימוד

הקורס יועבר במתכונת הרצאות פרונטאליות והפעלות,ניתוח אירועים שיווקיים במסגרת קבוצתית לצד דיון כיתתי והקמת מיזם שיווקי מתחילתו ועד הצגתו בפני לקוחות / משקיעים פוטנציאלים, תחת הנחיית המרצה.
הקורס מבוסס על ארבעה מרכיבים: ניתוח אירועים, הרצאות ודיונים בכיתה, עבודות בית ומצגת סופית לפני הכיתה.
הקורס בנוי במסגרת מודולרית כאשר כל מפגש מתבסס על המפגש שקדם לו. לפיכך, נוכחות קבועה הינה ערובה להפנמה ולמידה אפקטיבית של הנושאים הנלמדים.

נושאי הלימוד

מס' מפגש נושא מטרת השיעור מבנה השיעור תוצרי הלמידה
01 מבוא לשיווק תפקידי המערכת השיווקית בעסק , חשיבה שיווקית אסטרטגית, מטרות שיווקיות , חשיבות התכנון השיווקי בעסק  פרונטלי + עבודה סדנאית  
02 מבוא לשיווק + בחירת נושא לעבודה פילוח שוק, הגדרת מוצרים ושירותים לקהלי היעד, סוגי קהלי היעד.  פרונטלי + עבודה סדנאית כתיבת הערך המוסף של המוצרים והגדרת הלקוח והמוצר 
03 SWOT קהל יעד ניתוח פנימי- משאבים וחוזקות. ניתוח חיצוני- בניית הSWOT פרונטלי + עבודה סדנאית כתיבה ראשונית של ה- SWOT- יעבור עדכון ודיוק לאורך הקורס 
04 שלבים לבניית התוכנית התכנית השיווקית לעסק +SWOT מבנה התוכנית השיווקית והפיכתה לכלי עבודה לבעל העסק להשגת המטרות העסקיות  פרונטלי תרגול מודל SWOT + הטמעתו בתוכנית השיווקית 
05 יצירת מותג ותדמית יצירת תדמית תקשורתית. מאסטרטגיה לזהות מותג. יצירת שפה למותג וכלי עזר לכך  פרונטלי התלמיד ידע ליצור מותג המעביר את המסר של העסק ותחום עיסוקי+ ייחודיות ותדמית למותג 
06 חדשנות בניהול - הכירות עם טכניקות לחשיבה יצירתית ויישןם בעסק הפרטי  הכירות עם סיעור מוחות , IDEA BOX , שרשרת הערך  סדנא חוויתית יישום הכלים בעסק הפרטי
07 לימוד פלטפורמות השיווק השונות (פרסום, יח"צ, רשתות חברתיות) הכרת הכילים ואפיקי השיווק הקיימים ותחילת התאמתם לעסק שלי/ לפרוייקט פרונטלי רפלקציה- מהם ערוצי השיווק המתאימים למיזם וכיצד אני מטמיע בשנה הראשונה את מהלכי השיווק 
08 לימוד פלטפורמות השיווק השונות (פרסום, יח"צ, רשתות חברתיות) שיקולים אסטרטגיים בבחירת ערוצי השיווק האפקטיביים על פי שוק - מסר - מדיה  פרונטלי + עבודה סדנאית משוב - בנוגע לערוצי שיווק אפקטיביים. גיבוש המסר השיווקי להטמעתו בשיווק מפל"א 
09 המימד הביטוחי ביזמות עסקית 
הרצאת אורח - יזם ובעלים של עסק מצליח 
סיפור אישי טיפים ומסקנות פרונטלי העלאת מוטיבציה , מודעות לסיכון מול סיכוי , העצמה
10 ניהול צוות עובדים מוטיבציה , ניהול עובדים , קליטת עובד ומיון חיזוק יכולות ניהוליות , הכרה והוקרה  פרונטלי  
11 אתר אינטרנט  ככלי שיווק מרכזי (איך להפוך אתר לכלי להבאת לקוחות לעסק) המרת גולש ללקוח המשפך השיווקי בדיגיטל  פרונטלי ילמדו גישות אסטרטגיות ומסלול קבלת החלטות בתוך אתר
12 כלים לשיווק באינטרנט מדיה חברתית וזירות אחרות פרונטלי ילמדו איך להשתמש בזירות מדיה חברתית 
13 תמחיר מה בין תמחיר להמחרה , הקצאת עלויות עקיפות , חישוב עלות לפריט או שירות  פרונטלי + עבודה סדנאית יישום התמחיר בעסק הפרטי
14 ניהול מכירות ומו"מ מהו שיווק ומהי מכירה, ההבדל ביניהם פרונטלי + עבודה סדנאית סוגי שווקים, שיווק מול מכירות
15 ניהול מכירות ומו"מ התנסות וחווית טיפול בהתנגדויות  פרונטלי + עבודה סדנאית העברת מסרים, טיפול בהתנגדויות, שפת גוף השפעות מאקרו מול מיקרו
16 הצגת התכנית השיווקית פרזנטציה עסקית סדנא חוויתית  

חובות הסטודנט

  • נוכחות ב-80 אחוזים מהשיעורים
  • מטלת אמצע קורס
  • הכנת פרויקט גמר ומצגת, בליווי והנחייה של המנהל האקדמי של הקורס
אנשי קשר

ריכוז אקדמי, אביטל דניאל

מרכז מידע, ייעוץ והרשמה 
077-9802802 שלוחה 3
infost@sapir.ac.il

מזכירות כללית
077-9802353

רכזת הקורס
הגב' אביב דוידיאן
avivd@sapir.ac.il

פקס
077-9802343