הודעה לעיתונות

"גם העובדים הם לקוחות"

יום עיון המחלקה לניהול המשאב האנושי במכללת ספיר
ברק גולדנברג

בעקבות הארועים החדשותיים בנושא שירות לקוחות, התקיים במכללת ספיר יום עיון בנושא "שירות לעובד ושירות לקוחות"

ד"ר חנן מיכאלי: "מתוצאות הסקר שנערך לקראת יום העיון עלה כי יותר ויותר ארגונים מאמצים את הגישה 'שהעובדים הם לקוחות' וכך יש להתייחס אליהם. עובדים מרוצים מובילים ללקוחות מרוצים".

"יש להבין כי שירות פנימי מצוין הוא תנאי הכרחי לשירות חיצוני איכותי" הסביר חיים הופר, מנהל משאבי אנוש בחברת החשמל ביום העיון "שירות לעובד ושירות לקוחות – השפעות הדדיות", שהתקיים במכללה האקדמית ספיר כחלק משיתוף פעולה של המחלקה לניהול המשאב האנושי והעמותה לניהול, פיתוח וחקר משאבי אנוש בישראל.

ביום העיון לקחו חלק מרצים במכללה ואנשי ניהול בולטים מתחום משאבי האנוש, ביניהם: יהודית קרנר, ממונה על פיתוח משאבי אנוש במרכז הרפואי סורוקה, שרון וינשטיין ובוקי שנהב מנהלות פיתוח פרט וגיוס בחברת ביטוח ישיר, פרופ' ענת רפאלי מהטכניון, ומנהלת משאבי אנוש במכבי שירותי בריאות שרה נעמן.

יום עיון המחלקה לניהול המשאב האנושי במכללת ספיר
ד"ר רונית נדיב, חיים הופר וד"ר חנן מיכאל

יום העיון עסק בהשפעות ההדדיות שבין שירות לעובד ושירות לוקחות וכלל הרצאות אודות הטמעת ערך כבוד האדם בארגון, פיתוח אסטרטגיית פרט בראיית העובד כלקוח. האירועים האחרונים שהתפרסמו בתקשורת על התנהגות לקוחות ונותני שירות (השוקולד בישראייר והחדרים במלון באילת) השפיעו אף הם על הדיון. בהמשך נערך פאנל בהנחיית דר' חנן מיכאלי ורויטל סגל מנכ"לית מחברת CODO תחת הכותרת "סליחה, מישהו מקשיב לי?" .
בפאנל השתתפו אורן כהן בוטנסקי, סמנכ"ל שירות ומכירות קבוצת ישרכארט, עידן פפיאר, מנהל השירות והמידע במשרד המשפטים, טל זידנברג לויא, מנהלת משאבי אנוש קבוצת IDB תיירות, עומר סלע, מנהל שירות לקוחות רכבת ישראל וחיים הופר, מנהל משאבי אנוש בחברת חשמל.

במהלך הדיון הוקרנו שאלות מהקהל הסטודנטים ישירות למסך באמצעות הדואר האלקטרוני.

עם פתיחתו של יום העיון פורסם סקר בו השתתפו מומחים בתחומי המשאב האנושי וניהול לקוחות וסטודנטים מהמחלקה. הסקר בדק באיזו מידה אגף/מחלקת משאבי האנוש במקום בו אתה עובד/מנהל, מתייחסים אל העובד כמו לקוח? דר' חנן מיכאלי סיכם את הסקר והפאנל: "מתוצאות הסקר עלה כי יותר ויותר ארגונים מאמצים את הגישה שהעובדים הם לקוחות וכך יש להתייחס אליהם. עובדים מרוצים מובילים ללקוחות מרוצים".

ד"ר רונית נדיב, מרצה במחלקה לניהול המשאב האנושי ומנהלת הסמינר: "מפגש למידה זה מתווסף למפגשי למידה קודמים במסגרת שיתוף הפעולה ההדוק של המחלקה לניהול המשאב האנושי עם העמותה לחקר ופיתוח משאבי אנוש בישראל ועם העומדת בראש העמותה ד"ר שלומית קמינקא".

יום עיון המחלקה לניהול המשאב האנושי במכללת ספיר
כסאות עגולים במסגרת יום העיון | צילומים ריטה גורובסקי

המחלקה לניהול המשאב האנושי במכללה האקדמית ספיר, בראשות ד"ר אסתי אונגר אבירם, מציע תוכנית לימודים ייחודית ללימודי תואר ראשון המושתת על הבנת המערכת הארגונית מנקודות המבט: פסיכולוגית, סוציולוגית, כלכלית וניהולית. תכנית הלימודים מוכרת על ידי העמותה הישראלית לניהול, פיתוח וחקר משאבי אנוש, ובוגריה יוכלו להשתלב בתפקידי ניהול בכלל ובניהול המשאב האנושי בפרט.

המכללה האקדמית ספיר היא המכללה הציבורית הגדולה בישראל. לומדים בה למעלה מ-8500 סטודנטים מרחבי הארץ המגיעים לנגב המערבי ומתגוררים בקיבוצי הסביבה. בספיר שכר הלימוד אוניברסיטאי, שנה אקדמית ראשונה חינם לחיילים משוחררים.

לפרטים נוספים:
ברק גולדנברג, ע. דובר - 052-3122597
סיימון תמיר, מנהל יחידת התקשורת - 054-6755245

CAPTCHA
כהוכחה שמדבור במילוי אנושי של הטופס, ענה על השאלה המתמטית הפשוטה.
1 + 1 =