התפתחות הטכנולוגית המלווה את החיים במאה ה-21 אינה עוצרת והיא הפכה לחלק בלתי נפרד מהמציאות היום-יומית. מוצרים ושירותים חדשים פורצים לשווקים חדשות לבקרים. זוהי הזירה הדינאמית ביותר היום והיא נוגעת לכל אחת ואחד: זירה בינלאומית, חדשנית, עתירת דמיון ותעוזה, פורצת דרך, שעבורה אפילו השמיים אינם הגבול. היא נמצאת בשמיים (בעולם התעופה הצבאי והאזרחי ובתחנות חלל), בים וביבשה, במערכות הבריאות, החינוך, הצבא, התעשייה, החקלאות והתקשורת. עולם ההיי-טק נחשב היום לשוק התעסוקה הגדול והמתפתח בעולם העתיד.

תכנית הלימודים לתואר ראשון בשיווק טכנולוגי במכללה האקדמית ספיר היא היחידה מסוגה בישראל. התכנית מעניקה לבוגריה מפתח להבנת ההליכים המסחריים והכלכליים המניעים את זירת עולם הטכנולוגיה העילית. בוגריה יוכלו להשתלב במגוון תפקידים בחברות היי-טק וביו-רפואיות, בהם ניתן לחוש את הדופק הפועם של המקום בו מתרחשים הדברים המשנים את פני העולם.

מטרת התכנית
תכנית לימודי שיווק טכנולוגי מכשירה מומחי ניהול ושיווק היי-טק בעלי יכולת הבנה רחבה במוצרים ובפתרונות טכנולוגיים חדשניים, המיועדים בעיקר לשווקים הבינלאומיים.

תואר בשיווק טכנולוגי מעניק לבוגרים מענה תעסוקתי לשניים מהמאפיינים הייחודיים לתחום בינלאומי זה:
מחזור החיים הייחודי של מוצר היי-טק בו תקופת המחקר והפיתוח (מו״פ) והלידה הטכנולוגית ארוכים לאין שיעור מתוחלת החיים הקצרה שלו בשווקים. תופעה זו מחייבת את העוסקים בתחום להיות בעלי ידע רחב בתחומים רבים, ולפתח מיומנות להתחדשות, למידה וחדשנות מתמדת.
מערכת השירותים הענפה המתפתחת סביב מוצר ההיי-טק, המסייעת לשיווקו, קליטתו, הטמעתו, יישומו, הדרכתו, תחזוקתו ועוד. עלותה גבוהה בהרבה מעלות המוצר ומעלותם של מוצרים סטנדרטיים.

תכנית הלימודים מאתגרת את הסטודנט לחשיבה חדשנית ויצירתית בשיווק היי-טק, ע״י התנסות בביצוע פרויקטים והצגתם ללקוחות וחברות היי-טק אמיתיות. פעילות זו מקנה כלים המאפשרים את הצלחת מהלך השיווק, כגון: הבנה עמוקה במתודולוגיות חקר שווקים, ניהול מחקר ופיתוח משלב הרעיון ועד למכירות, בחירת ופילוח שווקי המטרה בעולם, בניית מערכת אקולוגית של מיתוג ותמחור פתרונות ושירותים סביב מוצרי ההיי-טק ועוד.

אופק תעסוקתי
הלימודים מציידים את הבוגר בארגז הכלים הנחוץ להשתלבות מוצלחת בעולם ניהול ושיווק ההיי-טק. היא מבטיחה אופקים רחבים במגוון חברות היי-טק, כמנהל מוצרים, מנהל שווקים, מנהל תקשורת שיווקית למוצרים, מנהל שיווק דיגיטלי בעידן האינטרנט, מנהל פיתוח עסקי ועוד. כל זאת, לצד יכולת אנליטית בניתוח שווקים, מגמות ומודלים עסקיים וסימולציה, החשובים לתהליכי קבלת החלטות בעולם ההיי-טק הדינמי. בהשתלבותם התעסוקתית בחברות היי-טק, מממשים בוגרי המחלקה הלכה למעשה את הידע, הכלים והמומחיות שנרכשו במהלך לימודיהם. התואר בשיווק טכנולוגי מקנה בסיס רחב להמשך לימודים לתואר שני באוניברסיטאות בארץ ובחו״ל לרבות מנהל עסקים.

משך הלימודים: 3 שנים

נתנאל אלוק, בוגר המחלקה לשיווק טכנולוגי, מספר על חוויות הלימודים במכללת ספיר

חפשו אותנו:

CAPTCHA
כהוכחה שמדבור במילוי אנושי של הטופס, ענה על השאלה המתמטית הפשוטה.
14 + 0 =
עמדה ייעודית לשינוי הרב קו ברכבת לתושבי הדרום תוצב בתחנת שדרות עבור סטודנטים ומרצים בספיר למספר ימים בעמדה יוכלו לשנות...
מוצרים עתירי טכנולוגיה (הייטק) דורשים מאמצי שיווק מודרניים ומותאמים לעולם ההייטק. שיווק בעולם ההייטק דורש הבנה עמוקה של...
08.01.17 | BizPortal
Student Mobility Program – D.A Tsenov Academy of Economics, Svishtov Bulgaria - KA1: Mobility Erasmus + היחידה לתוכניות...