הינך נמצא כאן

הקורס מתקיים בשיתוף
הסוכנות היהודית לארץ ישראל הסוכנות היהודית לארץ ישראל,
הפדרציה היהודית של צפון אמריקה הפדרציה היהודית של צפון אמריקה     וארגון הג'וינט ארגון הג'וינט

תיאור ומטרות הקורס

קורס "דוברות והסברה" יעסוק בחשיבותה של מלאכת דוברות וההסברה ובקידום היכולת לחזק את מעמדם הציבורי של אירועים, אזורים ויישובים, באמצעות ניהול המשאב התקשורתי.
ילמדו פלטפורמות דיגיטליות, קשר עם הציבור או קהל היעד שיוגדר בכל אירוע, הסברה בסביבה פוליטית, דוברות והסברה לצד שימוש במדיות השונות . כל זה לצד למידת התנהלות תקשורתית במצבי משבר ופעילות נכונה בגזרת המדיום הדיגיטלי והמדיה החברתית.
יושם דגש על יצירת פלטפורמות בשגרה שישרתו את שעת החירום: בלוגים, אתרים, רשתות חברתיות וכו' לצד מתן כלים דוברותיים כגון כתיבה, התאמה תרבותי בדוברות , העברת מסר ופרקטיקות של עמידה מול מצלמה.

מטרות ויעדי הקורס

  • ;המשתתפים ידעו להקים, לנהל ולהפעיל מיזם הסברתי באמצעות המדיות השונות.
  • המשתתפים יקבלו כלים לעבודה תקשורתית והסברתית בעיתות שגרה ובשעת חירום.
  • המשתתפים יקבלו כלים ליצירת קשר עם קהילות היהודיות מעבר לים תוך שימוש בזירות תקשורתיות שונות, והתאמה תרבותית של המסרים הסברתיים.

קהל יעד

משתתפים בעלי יכולות הבעה בכתב ובע"פ ברמה גבוהה, הן בשפה העברית והן באנגלית.

מקום הלימוד

המכללה האקדמית ספיר, המרכז ללימודי חוץ והמשך

מתכונת לימודים

52 שעות לימוד אקדמיות, 13 מפגשים
יום לימוד בשבוע- יום ה'
שעות לימוד 17:00-20:15 (4 שעות לימוד למפגש)

נושאי לימוד בקורס דוברות והסברה

מבוא לעולם ההסברה והדוברות
נעסוק בגישות, שיטות ואתגרים העומדים בפני אנשי ההסברה בשדה התקשורת המודרני. מתמקד באנשים (ובארגונים) המשפיעים על התקשורת ולכלי התקשורת ולהשפעתם, נדבר על הכוח הרב אשר עומד לרשותם  לצד האחריות הרבה אשר נדרשת מהם. המטרה היא לצייד את המשתתף בהבנה אסטרטגית שתסייע לו כמסביר.

תמצית העבודה העיתונאית – מהו סיפור עיתונאי ?
נעסוק במהות המקצוע העיתונאי. תפקידו כמעלה נושאים על סדר היום הציבורי וכמביא דברים לידיעת הציבור. מהו סיפור טוב, כיצד ניתן לרתום עיתונאי ולהסתייע בו להצגת ידיעות הסברתיות, תוך ניסיון להציף במסגרת הכתבה את המידע החשוב. 

מיומנויות כתיבה ו Story Telling
במהלך קורס זה, רוכשים המשתתפים כלים מעשיים לפיתוח תוכן וכתיבה לאמצעי מדיה השונים. המשתתפים מתנסים בכתיבה לז'אנרים שונים דרך מתודות כגון: storytelling ו- storyselling (לספר סיפור ולמכור סיפור).
המשתתפים יקבלו כלים ליצירת סיפור טוב בעידן רווי תכנים ומדיה, מגיבוש הרעיון ועד לסיפורו.
במסגרת הקורס המשתתפים רוכשים כלים מעשיים בעיבוד הסיפור התיעודי לצורכי שימוש כתוכן הסברתי וכתוכן עיתונאי. יבחן נושא תוכן הסברתי כמנוף לגיוס כספים ומשאבים.

מיומנויות תיעוד שונות והצגתן בכלי המדיה השונים 
המשתתפים יחשפו לשיטות כיצד אוספים את המידע אשר משרת את המטרה, יקבלו מיומנויות בחיפוש המידע,  מיומנויות עריכה, ארגון המידע ועוד . זאת על מנת לשרת את המטרה ההסברתית חשיפת המידע שנאסף ברשתות השונות ובמדיה התקשורתית לסוגיה.

הראיון העיתונאי 
לימוד עקרונות הריאיון, הטכניקה והדינמיקה של הריאיון, יסודות תיאורטיים וכללים מעשיים של תורת הריאיון, ההכנות הנדרשות לפני ראיון, פיתוח מיומנויות תוך כדי ראיון וכן סוגים שונים של תשאול ותחקור המרואיין.
הסדנה תורכב בעיקר מלימוד מעשי ותרגול בכתה תוך התנסות אמיתית בראיונות קצרים וארוכים.  צפייה וניתוח של ראיונות. תבחן האפשרות להתנסות בראיון ברדיו של המכללה ואולפן הטלוויזיה.

כלי המדיה השונים העומדים לרשות הציבור
היכרות עם אמצעי המדיה השונים הפועלים בזירה התקשורתית הישראלית (תקשורת כתובה, תקשורת משודרת, אמצעי מדיה מסורתיים וחדשים) - עוצמתם והשפעתם על דעת הקהל .
יושם דגש על היכרות עם "תקשורת חברתית" ו"רשתות חברתיות" בעידן האינטרנט. השפעתם העצומה של המדיה החברתיים על דעת הקהל ויכולתם להניע מהלכים חברתיים משמעותיים. בשיעור ייסקרו קמפיינים מובילים ברשתות החברתיות, השפעתם ותוצאותיהם . הסדנא מלווה בהתנסות מעשית.

תקשורת בשעת חירום
מפגש בנושא זה יעסוק בלמידת תהליך רצוף ומתמשך של העברת מידע והדרכת אוכלוסיות לפעולה, תוך הסברה בצורה אפקטיבית את מצב החירום, תוך יצירת אמון ותחושת הזדהות.
*יתכנו שינויים קלים בתוכנית הלימודים, נושאי הלימוד וסגל ההוראה

קורסים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניהול ופיתוח קהילתי הכשרת דירקטורים הכשרת מנחי קבוצות קאוצ'ינג - הסמכת מאמנים

אנשי קשר

רכזת קורס, הגב' גלי בסודו

מרכז מידע, ייעוץ והרשמה 
077-9802802 שלוחה 2
infost@sapir.ac.il

מזכירות כללית
077-9802353

רכזת הקורס
הגב' יפעת אבו
yifatb@sapir.ac.il

פקס
077-9802353