לקויות למידה א'

הרישום לקורס נסגר

הקורסים מיועדים אך ורק לפסיכולוגים העובדים בשפ"ח במחוז דרום ופסיכולוגים ממחוזות אחרים המתגוררים במרחק העולה על 80 ק"מ משלוחת המדרשה במחוז אליו הם שייכים. מי שלא יעמוד בתנאים אלו הרשמתו תבוטל באופן אוטומטי.

ענת נרובאי,
מרצה

פסיכולוגית חינוכית מדריכה, מנהלת שפ"ח קריית מלאכי, רכזת מחוז דרום בפסיכודיאגנוסטיקה וחברה בפורום הארצי לדיאגנוסטיקה ולקויות למידה.

* טופס הרשמה ואישור מנהל השפ"ח *

תאור הקורס

הקורס מעמיק ומרחיב את הידע בתחום  אבחון לקויות למידה. בגישות לניתוח יכולות קוגניטיביות, בכלים שנתונים לשימוש על מנת לאבחן, בניתוח תוצאות המבחנים וכתיבת חוות דעת אינטגרטיבית שכוללת המלצות ומענים נדרשים

מטרת הקורס

  • הקורס יאפשר ללומד להכיר את ההגדרות והגישות החדשות להגדרה של לקויות למידה ושל הפרעת למידה.
  • את התאוריות והגישות שעוסקות בלמידה ובבסיס האבחון הפסיכודידקטי החל מראיונות קליניים עם הורים מורים ותלמידים
  • ועד לשימוש בכלים המקובלים  לניתוח יכולות קוגניטיביות  , הישגיות ורגשיות ולהשפעה ההדדית בניהן על תפקוד התלמיד
  • ומתוך כך להמליץ על המענים הנדרשים .

אופן הלמידה

הקורס משלב למידה תיאורתית והתנסות מעשית בשימוש במבחנים כולל תרגולים,  אינטגרציה של הממצאים ואבחנה מבדלת וכתיבת חוות דעת.

הקורס מיועד

למתמחים לאחר שעברו קורס מקדים בפסיכודיאגנוסטיקה

דרישות הקורס

נוכחות מלאה ופעילה, התנסות בהעברת המבחנים שיילמדו והבאת מקרים לניתוח בכיתה, נוכחות מלאה בהרצאות,
הגשת עבודה מסכמת: כתיבת חוות דעת פסיכו-דידקטית

מועדי הקורס

11 מפגשים, ימי שלישי, בין השעות 13:15-16:30. 3 מפגשים פרונטליים והשאר בזום:
15.11 (פרונטלי במכללת ספיר), 29.11, 13.12, 27.12, 10.1, 24.1 (פרונטלי במכללת ספיר), 21.2, 21.3, 4.4, 18.4, 2.5 (פרונטלי במכללת ספיר) , רזרבי 16.5

מקום הקורס

מפגשים בזום למעט 3 תאריכים פרונטליים שיתקיימו במכללת ספיר.

שכר לימוד

615 ₪

מבנה הקורס

נושא תת-נושאים יחידות*
היכרות סבב הכרות ודגשים 1
לקות למידה / הפרעת למידה הגדרות וההבדל בין לקות (פלנגן) להפרעה (DSM):
חוזר מנכ"ל DSM
הוועדה הלאומית האמריקאית ללקויות למידה
הגדרה לפי פלאנגן
4
RTI RTI מה בין לקויות למידה להפרעת למידה (כולל ביקורת והשוואה) 2
ראיון קליני ראיון קליני מכוון לקות למידה והפרעת קשב עם הורים מורים ילדים ונוער 4
למידה מהי למידה? מהי אינטלגנציה? 2
יכולות קוגניטיביות והקשר שלהם ללמידה תפקודים קוגניטיביים והישגיים בלמידה: גישת ה CHC  ו-  CPMעם הרחבה על כול יכולת כולל מבחנים רלוונטיים לכול יכולת וקשר לקריאה כתיבה וחשבון. 9
מבחנים נוספים הפרקטיקה של XBA
מומלצים נוספים: ריי חזותי ושמיעתי, שטף שפתי ( גתית קווה) עם דגש על שטף פונמי לקריאה, זכירת סיפורים (גתית קווה/ סמדר ספיר יוגב) מבחני ,RAN לסוגיו, א-ת,    אסתר טוב-לי
9
אבחון רגשי חזרה, הרחבה והעמקה של כלים השלכתיים 3
אינטראקציות בין קוגניציה, תחומי הישג והתחום הרגשי השפעות ההדדיות ואבחנה מבדלת של לקויות למידה והתחום הרגשי, התנהגותי-חברתי ולימודי 4
סיכום כתיבה ופידבק אינטגרציה (עם דגש על כתיבה אינטגרטיבית), אבחנה מבדלת
סיכום ממצאים וכתיבה כולל המלצות להתערבויות פדגוגיות רגשיות ונוספות.
פידבק להורים לבית ספר ולנבדק/ת
4
התאמות מה בין התאמות בלמידה להתאמות בהבחנות 2
סה"כ   44