מעגלי יצירה

מעגלי יצירה - שפת האמנות ככלי לחקר ויזמות במרחב החינוכי
שפת האמנות ככלי לחקר ויזמות במרחב החינוכי

הינך נמצא כאן

קורס ייחודי לדרגות גבוהות  (דרגות 6-9)

חינוך ואמנות נמצאים היום זה לצד זו בחוד החנית של האתגרים החברתיים בבואנו לחשוב על הקהילה הלומדת הרצויה לנו כחברה.
הקורס נועד לפתח כלים, תפיסות ומתודות חדשות בהם יוכלו המורות והמורים לעשות שימוש יצירתי ומושכל בכיתה, בתחומי בית הספר, ובהמשך אף בקהילה הרחבה שמחוץ לכתלי בית הספר.
תהליך הלמידה וההתנסות בקבוצות מגוונות שם דגש על "למידה רוחבית" - למידה בצוותא תוך הפריה והעשרה הדדיות. במהלך הקורס נלמד להכיר מחדש את שפת האמנות במובן העכשווי שלה, ונבדוק כיצד אפשר להתייחס לעבודת החינוך כאל צורה של פעולה אמנותית. מטרתינו תהיה  להפיח רוח חדשה של יצירתיות בעבודתנו כמורים וכמחנכים במטרה ליזום שינויים במרחב הבית ספרי.
הקורס יעשה שימוש בכלים המגוונים שמציע שדה האמנות העכשווית במטרה להפוך שדה זה למשאב להתחדשות פדגוגית בקרב המשתתפים. במהלך הקורס יפגשו המשתתפים מודלים פעילים מתחומי האמנות, האדריכלות, התכנון הסביבתי והאקטיביזם החברתי והחינוכי, מהם נשאב השראה לתכנון וליישום של פרויקטים אישיים.

מטרות הקורס

  • להעשיר את ארגז הכלים הפדגוגי האישי ולפתח חשיבה יצירתית הנחוצה לרעיונות חדשים.
  • להנגיש את שדה האמנות העכשווית - הקהילתית, האקטיביסטית והמושגית למורה, באמצעות מסגרת חווייתית ומהנה לצפייה פעילה באמנות; והתנסויות מעשיות, הפיכת שדה זה לכלי חינוכי ובסיס לפרויקטים בכיתה ובבית הספר.
  • לפתח חשיבה אינטגרטיבית מתוך ההפריה בין תחומי דעת רבים: מדעים, מחקר טכנולוגי, מידע וארכיטקטורת אינטרנט, ועוד;
  • להעניק למורה כלים להתבוננות ולחקירת שאלות בתחום עבודתו השוטפת – בכיתה ובבית-הספר.
  • לפתח כלים ומתודות בעזרתם יוכלו המשתתפים להוביל יוזמות נקודתיות במערך הבית ספרי.
  • לפתח קהילת מורים יוזמת, לומדת, חוקרת ומתעדת את עשייתה.

היקף הקורס
שנתיים, 150 שעות לימוד, 75 שעות בכל שנה
מפגשים דו-שבועיים, ימי ב', בין השעות 16:15-19:30
מועד פתיחת משוער * - נוב' 2017

*ייתכנו שינויים בהתאם לאילוצי מערכת

קהל יעד
עובדי הוראה מדרגה 6 ומעלה

מקום הלימודים
המכללה האקדמית ספיר

לפרטים נוספים והרשמה
בטלפון: 077-9802341/351 שלוחה 2
במייל: infost@sapir.ac.il

ההרשמה לקורס בשנה"ל תשע"ז הסתיימה

דרכי ההוראה
הרצאות, סדנאות מעשיות, סיורים, ומפגשים עם אורחים מתחומי דעת שונים. שילוב של עבודת המחקר ותכנון אישית עם התנסות ומשוב קבוצתיים.

הצצה לקורס של אבשלום סולימן במכללת ספיר "שפת רחוב" בשנת הלימודים תשע"ו

* הקורס כפוף לאישור סופי של משרד החינוך

 

אנשי קשר

מנחה מוביל, אבשלום סולימן
אמן ומורה. בוגר בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב י-ם (M.F.A). מרצה לפיסול ולחינוך בביה"ס לאמנות במכללת ספיר, מלמד ציור ופיסול במגוון מסגרות חינוכיות אחרות. מ-2007 עוזר לאוצרת ראשית ועובד במחלקת החינוך במוזיאון פתח-תקווה לאמנות. מורה לאמנות בבית הספר התיכון עירוני א' בת"א.