הינך נמצא כאן

חטיבות עיוניות במחלקה לתקשורת

החטיבת לרטוריקה
הרטוריקה היא תורת השכנוע. על פי ההגדרה רחבה מעט יותר הרטוריקה היא תורת העברתם המוצלחת של מסרים (מחשבות, רגשות וכדומה).

מטרת החטיבה לרטוריקה להקנות לתלמידיה הכרות מעמיקה עם כוחם של דוברים ואפשרויות השימוש בכוח זה. התלמיד יתוודע אל התיאוריה והמעשה של היווצרות מסרים, העברת מסרים בכלל ושכנוע בפרט. לדעתנו אין מיומנות מבוקשת יותר או נדרשת יותר לתלמידי תקשורת מהכרת כוחם ומגבלותיהם של אמצעי התקשורת והשכנוע האנושיים. בין שאר המיומנויות שירכוש התלמיד: הכרות עם תורות שכנוע, טכניקות להעברת מסרים, שפת גוף, תקשורת בין-אישית, תרגול ניתוח מאמרים וכתיבתם, הכרות עם ההיסטוריה של הרטוריקה ושל שימושים בטכניקות רטוריות בסיטואציות שונות, נאומים מפורסמים והשפעתם, השימוש באמצעים רטוריים שונים במשפטים מפורסמים ואף תרגול מעשי של הופעה בפני קהל ובפני מצלמה.

אנו משוכנעים כי החטיבה לרטוריקה היא נדבך חיוני עבור כל תלמיד תקשורת, יהא מקצועו העתידי אשר יהיה.

חטיבה לתרבות חזותית
דף הבית במחשב הביתי, תמונות סלפי ותצלומי חטף שאנחנו מעלים לפייסבוק ולאינסטגרם, שלטי חוצות ענקיים שמקבלים את פנינו בכניסה לעיר או בקניון, סרטים שמועלים חדשות לבקרים ליוטיוב, משחקי מחשב, אפליקציות בטלפון הסלולרי – כל אלו (ועוד) מהווים נדבך מהותי בתקשורת העכשווית. לא רק הטלוויזיה היא מדיום חזותי. גם העיתונות ה"כתובה" הופכת לתלויה יותר ויותר בהיבט החזותי. אפילו הרדיו מפרסם את עצמו באמצעות ... תמונות.

החטיבה לתרבות חזותית מבקשת לפרוש בפני הסטודנט לתקשורת את המכניזם של ייצורם של דימויים חזותיים ואת מנגנוני חשיפתם, הפצתם וצריכתם, תוך בחינת ההקשרים התרבותיים, החברתיים, הפוליטיים, הדתיים והכלכליים, הן ברמה הגלובלית הן בזו המקומית. במסגרת לימודי החטיבה ייחשף הסטודנט להיבטים שונים של המפגשים בין היוצר לצופה/ צרכן. אלו מתקיימים  באמצעות דימויים חזותיים מגוונים, החל ביצירות אמנות וסרטי קולנוע, עבור בתצלומי עיתונות, סרטים תיעודיים, כרזות פוליטיות, גרפיטי, רומנים גרפיים, קריקטורות, רישומים מדעיים, קומיקס, קליפים ואפליקציות וכלה בכרזות פרסום.
הנחת היסוד היא שאמנם "תמונה אחת שווה אלף מלים", אבל איש התקשורת (שמעבר להיותו צופה, הוא גם יוצר) חייב לרכוש מיומנויות בתהליכי צפייה ויצירה שיהיו מורכבים, תבוניים, ואף ביקורתיים (מצד הצפייה) ומקוריים (מצד היצירה).  
קורסי החובה "נקודות ציון בתולדות האמנות" ו"מבוא לתקשורת חזותית" מעניקים את היסודות לכל אלו.

בחטיבה עצמה נייצר מבנה שיספק לסטודנט לתקשורת ידע היסטורי, לצד כלים לצפייה, למחקר וליצירה עצמאיים הנוגעים בהיבטים החזותיים המגוונים של תקשורת ההמונים להיבטיה. אין לנו ספק שהיכרות עמוקה, מרובדת ומגוונת עם ההיבטים החזותיים של העולם שבו אנחנו חיים (כלומר, מנהלים תקשורת) תסייע בידיו של כל סטודנט בכל מקצוע ו/או עיסוק שבהם יבחר.

חטיבה במשפטים
אנשי תקשורת מתמודדים עם שאלות משפטיות רבות - משאלות של סודיות ופרטיות, דרך שאלות של זכויות יוצרים ועד לנושאים טכניים יותר כמו רשיונות ומסים. בוגרי לימודי תקשורת חייבים אפוא להכיר את עולם המשפט. בנוסף לקורסים בדיני תקשורת, החטיבה למשפטים תציע ללומדים בה הכרות בסיסית עם עולם המשפט. הסטודנטים ילמדו קורס יסוד במבוא למשפטים וכן משפט חוקתי והם יוכלו לבחור בין קורס יסוד במשפט פלילי לקורס יסוד במשפט אזרחי (דיני חוזים). בשנה העוקבת הסטודנטים יוכלו לקחת עוד קורס מתקדם בנושא שיבחרו: קניין רוחני, הוצאת לשון הרע או קורסים בנושאים דומים שיוצעו באותה שנה.

החטיבה ללימודי יזמות וחדשנות
חטיבת הלימודים ביזמות וחדשנות מעניקה ידע וכלים אשר מסייעים בתרגום רעיונות ראשוניים (עסקיים או חברתיים) למיזמים ברי-קיימא. המגמות הנוכחיות בעולם התעסוקתי מלמדות כי יכולות יזמיות יהפכו חשובות ומוערכות יותר ויותר ואף יהוו מסלול תעסוקתי משמעותי בעתיד. לימודי היזמות מקיפים מגוון רב של נושאים וביניהם: חשיבה יצירתית, זיהוי ואפיון צרכים, הקמת צוותי עבודה וניהולם, גיוס משאבים, יזמות חברתית, יזמות במגזר הציבורי, יישומי מדיה לקידום מיזמים וכמובן סדנא מעשית לקידום מיזמים הלכה למעשה. בחטיבה נסקור מגוון רחב של מודלים להקמת מיזמים עסקיים וחברתיים וכלים העומדים לרשותו של היזם.
חטיבת הלימודים ליזמות וחדשנות פתוחה לכלל תלמידי המכללה. בכך היא יוצרת נקודת מפגש בין סטודנטים/יות מדיסציפלינות שונות, מפגש המדמה את המציאות התעסוקתית האמתית של עבודה בצוותים.  לשימוש הסטודנטים/ות, וככל שהדבר יידרש, תעמוד מעבדת מדיה משוכללת וחללי עבודה מתקדמים.

 

CAPTCHA
כהוכחה שמדבור במילוי אנושי של הטופס, ענה על השאלה המתמטית הפשוטה.
4 + 0 =
JobSapir - אתר התעסוקה לבוגרים וסטודנטים